…Navigare necesse est, vivere non est necesse

Γνάιος Πομπήιος

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Άντε ρε κοπρίτες καθηγητές που δε θέλετε να δουλέψετε 2 ώρες παραπάνω...



Τι έγινε ρε κοπρίτες εκπαιδευτικοί που σας έβαλαν 2 ώρες να δουλέψετε και χαλάσατε τον κόσμο; Έτσι κι αλλιώς 3 ώρες την ημέρα δουλεύετε... Εσείς που τα κονομάτε από τα ιδιαίτερα... Εσείς που έχετε γεμίσει κάθε είδους γραφείο με αποσπασθέντες και τα σχολεία είναι άδεια; Απεργία μέσα στις πανελλαδικές, ρε αλήτες; Όλο απεργίες μέσα στις πανελλαδικές κάνετε. Τα παιδιά δε τα σκεφτήκατε;



ΒΑΡΕΘΗΚΑ! Βαρέθηκα να με κατηγορούν, βαρέθηκα να γίνομαι δέκτης κακεντρεχών σχολίων σε κάθε παρέα όταν λέω το επάγγελμα μου, βαρέθηκα να απαξιώνεται η προσφορά μου – μικρή, μεγάλη, καμία, εσείς διαλέγετε -, βαρέθηκα να με κατακρίνει το κάθε κομπλεξικό λαμόγιο, βαρέθηκα γενικώς...

Γίνεται τόσος ντόρος για 2 ώρες μάθημα παραπάνω; Όχι δεν γίνεται για τις 2 ώρες παραπάνω, άλλωστε γνωρίζω
πολλούς εκπαιδευτικούς που κάνουν επιπλέον ώρες χωρίς να τους το ζητήσει κανείς.

Ο ντόρος γίνεται για το ντόμινο που θα φέρουν αυτές οι 2 ωρίτσες:15.000 αναπληρωτές στα σπίτια τους. Ναι είμαστε όλοι εμείς που τόσα χρόνια μπαλώνουμε τις τρύπες της εκπαίδευσης, γιατί όλοι μας, λίγο ή πολύ, έχουμε περάσει από αυτή την ομηρία. Θα μου πεις : «σιγά μωρέ, αναπληρωτές είναι, δεν είναι δα και μόνιμοι...»

Για τους μόνιμους λοιπόν, το 2ωρο επιφυλάσσει μερικές χιλιάδες οργανικές θέσεις στον αέρα, γεγονός που με τα νέα δεδομένα σημαίνει απόλυση. Και για μαντέψτε ποιοι θα βγουν υπεράριθμοι και υποψήφιοι απόλυσης; Προφανώς αυτοί που πήραν τελευταίοι τις οργανικές τους, η πλειοψηφία δηλαδή όσων διορίστηκαν μέσω ΑΣΕΠ (νάτη και η αξιοκρατία που λέγαμε...). Θα μου πεις : «σιγά μωρέ, πως κάνεις έτσι, αφού δεν συμπληρώνουν ωράριο για να έχουν οργανική...»

Για αυτούς λοιπόν που συμπληρώνουν ωράριο το 2ωρο τους επιφυλάσσει μια ωραία εκδρομή στα σχολεία του νομού. Γιατί δεν είναι απλώς ένα 2ωρο. Είναι ένα 2ωρο του ενός, ένα 2ωρο του άλλου και μαζεύονται καμιά 20-30 ώρες που πρέπει να συμπληρωθούν. Βέβαια για έξοδα μετακίνησης ούτε λόγος, και πολύ σου είναι που δουλεύεις θα σου πουν... και για όσους πιστεύουν ότι δεν τρέχει και τίποτα να οργώνεις το νομό, ας φανταστούν έναν δημοτικό υπάλληλο Δευτέρα στο Αμύνταιο, Τρίτη Βαρυκό, Τετάρτη Κάτω Κλινές & Τριπόταμο (διπλές εμφανίσεις), Πέμπτη  Βεύη & Παρασκευή Φλώρινα; Και να βρίσκεσαι στην ηπειρωτική Ελλάδα με τους ανεκτούς δρόμους, πάει και έρχεται σκέψου να είσαι σε κανένα νησί και να χρειάζεται να περάσεις απέναντι;  Θα μου πεις : «πάλι καλά να λες που κοιμάσαι στο σπίτι σου...»

Και για αυτό έχει προβλέψει το 2ωρο. Υποχρεωτικές μεταθέσεις ονομάζεται και πηγαίνεις όπου σε έχει ανάγκη η υπηρεσία. Με απλά λόγια μέχρι τώρα δεν επέτρεπαν στα νέα ζευγάρια να σκεφτούν να κάνουν οικογένεια, τώρα ακόμη και αυτοί που  τα καταφέρατε... ας προσέχατε. Θα μου πεις : «σιγά μωρέ, πως κάνεις έτσι, και οι στρατιωτικοί κάθε τρεις και λίγο αλλάζουν μέρη...» ναι μόνο που εγώ επέλεξα να διοριστώ σε κάποια εσχατιά ή όργωσα την Ελλάδα μαζεύοντας μόρια για να κατασταλάξω κάπου. Αν ήθελα να γίνω στρατιωτικός θα γινόμουν. Άσε που οι στρατιωτικοί έχουν έξοδα μετακίνησης οικοσκευής με τις μεταθέσεις, σπίτι υπό προϋποθέσεις στα ΣΟΑ, Λέσχες Αξιωματικών και πρατήρια, συνυπηρέτηση κατά προτεραιότητα για τους συζύγους και ένα κάρο άλλα προνόμια, που μεταξύ μας καλώς τα έχουν.

Θα μου πεις : «αυτά όλα τα λες, γιατί δεν ξέρεις πως νιώθουν τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις, έλα και λίγο στη θέση τους...» Φίλε μου ξέρω και πολύ καλά μάλιστα, πως νιώθουν τα παιδιά. Έδωσα πανελλαδικές εξετάσεις το 1990. Και τότε είχε γίνει απεργία στις πανελλαδικές, ξεκινήσαμε στις 25 Ιουλίου και τελειώσαμε Αύγουστο. Είχαν μειωθεί τα εξεταστικά κέντρα και εμείς δώσαμε στη Φλώρινα (45 χιλιόμετρα) και πηγαίναμε κάθε πρωί αξημέρωτα μέσα σε κλούβες συνοδεία αστυνομίας. Παρά την ταλαιπωρία δεν ένιωσα κακία ούτε μου έχει μείνει απωθημένο για τους καθηγητές μου. Για αυτό σου λέω ξέρω πολύ καλά πως νιώθουν τα παιδιά...

Άσε που από τη δεκαετία του 90 έχει να δει ο κλάδος απεργιακές κινητοποιήσεις  μέσα στις εξετάσεις. Θα μου πεις : «καλά όλα αυτά, αλλά δουλεύετε 3 ώρες την ημέρα...»

Σωστά. Προφανώς και οι δημοσιογράφοι που το έχουν κάνει πιπίλα το παραπάνω δουλεύουν ένα 2ωρο, όσο δηλαδή διαρκεί η εκπομπή τους... Για σκέψου λίγο. Αυτή η παράσταση που δίνουμε κάθε μέρα, όσο και επαναλαμβανόμενη να είναι, χρειάζεται μια προετοιμασία πριν και μια αξιολόγηση μετά. Δε θα επικαλεστώ μελέτες της ΟΥΝΕΣΚΟ ότι 1 διδακτική ώρα ισούται με 4 γραφείου και άλλα τέτοια όμορφα και γραφικά. Θα σε ρωτήσω και απάντησε στον εαυτό σου (με ειλικρίνεια, κανείς δε θα το μάθει...) από τις 8 ώρες στο γραφείο, πόσες πραγματικά δουλεύεις; Ξέρω, ξέρω τουλάχιστον 7,5. Εμένα μου φτάνει η απάντηση που έδωσες μέσα σου, αυτή να κρατήσεις. Τα σχολεία και ιδιαίτερα τα μεγάλα, είναι πέρα από μια εκπαιδευτική μονάδα, κατ’ ουσία και μια υπηρεσία με όλη τη γραφειοκρατία της, που πιστέψτε με είναι πολύ μεγάλη. Επειδή έχω την τιμή(;) ή την ηλιθιότητα(!) να βρίσκομαι στη διοίκηση μιας τέτοιας μονάδας, κάθε φορά που ο αδερφός μου! μου λέει : «ε, και σιγά τι κάνετε...» του απαντώ (από μέσα μου πλέον γιατί έχω βαρεθεί όπως σου είπα) : «ό,τι ακριβώς και εσύ, συν την διδασκαλία». Θα μου πεις : «κάνετε απεργία γιατί τα κονομάτε από τα ιδιαίτερα...»

Δεν εθελοτυφλώ. Και βέβαια υπάρχουν ιδιαίτερα! Πρώτον, δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί φιλόλογοι, μαθηματικοί ή φυσικοί για να κάνουν ιδιαίτερα, όχι ότι όλοι των προαναφερόμενων κλάδων κάνουν. Δεύτερον, όπως και σε πολλά άλλα στη ζωή, χρειάζονται δύο για το ταγκό. Τρίτο και σημαντικότερο, βολεύει την κάθε κυβέρνηση η ύπαρξη των ιδιαίτερων. Αν ήθελε, εν μια νυκτί θα μπορούσε να βρει αυτούς που κάνουν ή ακόμα καλύτερα κατά τη γνώμη μου να τα νομιμοποιήσει και να έχει και έσοδα. Δεν θέλει. Δεν είναι δυνατόν ο κάθε γονιός να βρίσκει τον καλύτερο για το παιδί του και να μη μπορούν να τον εντοπίσουν οι αρμόδιοι.

Για τις αποσπάσεις, τα γεμάτα γραφεία και τις άδειες αίθουσες πιστεύω φίλε μου και εσύ θα συμφωνείς, ότι οι τελευταίοι που φταίνε είναι οι εκπαιδευτικοί, άλλωστε δεν αποφασίζουν αυτοί. Και τώρα που συμφωνήσαμε και σε κάτι, σκύψε λίγο να σου πω ένα μυστικό : «τα παιδιά σας η Κυβέρνηση τα έχει ... ΧΕΣΜΕΝΑ»

Αν ενδιαφερόταν πραγματικά ... δεν θα τα άφηνε νηστικά να λιποθυμάνε στις αίθουσες. Ξέχασα! τους μοίρασε  μία (αριθμός 1) φορά φρούτα που κατά σύμπτωση ήταν σάπια...ατυχία!

Αν ενδιαφερόταν πραγματικά ... δεν θα τα άφηνε να ξεπαγιάζουν σε αίθουσες χωρίς θέρμανση λόγω εξίσωσης του φόρου πετρελαίου. Πόσα μάστερ στα οικονομικά χρειάζεται για να βγάλεις απόφαση εξαίρεσης ή ολικής επιστροφής του φόρου στα τιμολόγια που εκδίδονται σε σχολικές επιτροπές;

Αν ενδιαφερόταν πραγματικά ... δεν θα τα άφηνε χωρίς βιβλία. Θα μου πεις χωρίς βιβλία ναι, αλλά με φωτοτυπίες. Αφενός και αυτές τις φωτοτυπίες εμείς οι κοπρίτες που δε νοιαζόμαστε για τα παιδιά τις βγάλαμε, αφετέρου είναι μια καλή προπόνηση για τις σημειώσεις αντί συγγραμμάτων που θα λαμβάνουν στην ακαδημαϊκή ζωή τους.

Αν ενδιαφερόταν πραγματικά... δεν θα τα άφηνε χωρίς μεταφορές μισή και πλέον σχολική χρονιά. Στους αγώνες τους για δωρεάν μεταφορές, οι μαθητές ποιους είχαν συμπαραστάτες, πολλές φορές ακόμα και απουσία των ίδιων των γονιών τους; Καλά το φαντάστηκες, αυτούς τους κοπρίτες που δεν νοιάζονται για τα παιδιά σου. Παράξενο βέβαια γιατί οι καθηγητές είτε με 30 παιδιά είτε με 5 μπορούσαν να κάνουν μάθημα και να πληρώνονται κανονικά, αλλά επιλέξανε να κατεβούν στους δρόμους με τους μαθητές τους.

Φίλε μου εγώ ξέρω με το μικρό του όνομα κάθε παιδί από τα 298 του σχολείου μου, πράγμα που αμφιβάλω αν γνωρίζεις για τους υπαλλήλους του ορόφου του γραφείου σου. Για ορισμένα από αυτά είναι τιμή μου γιατί μου έχουν εμπιστευθεί και γνωρίζω πράγματα που ούτε οι γονείς τους ξέρουν. Δεν είμαι κάτι το ιδιαίτερο, είμαι ακριβώς αυτό που θέλετε για τους εκπαιδευτικούς, και δάσκαλος και διοικητικός υπάλληλος, και προϊστάμενος, και ψυχολόγος και τεχνίτης και συντηρητής και καθαρίστρια και... Για αυτό σου λέω, πολλά μπορείς να μου προσάψεις αλλά όχι ότι δεν νοιάζομαι τους μαθητές μου. Τόσο μάλιστα που με ντροπή ομολογώ, ότι επιστρέφοντας σπίτι δεν έχω τις ίδιες αντοχές και την ίδια υπομονή για τα βιολογικά μου παιδιά.

Ξέρω ότι σε κούρασα, αλλά τώρα στο τέλος είναι το καλύτερο : ΓΙΑΤΙ;;;;;

Βοήθησε με σε παρακαλώ γιατί εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω. Γιατί τώρα; Τι εξυπηρετεί η ανακοίνωση της αύξησης του ωραρίου τώρα, δύο εβδομάδες πριν τις πανελλαδικές; Έτσι κι αλλιώς το νέο ωράριο θα εφαρμοστεί το Σεπτέμβριο, γιατί τόση βιάση; Εγώ με το μικρό μου το μυαλό θα άφηνα να γίνουν οι εξετάσεις κανονικά και τέλος Μαΐου θα το ανακοίνωνα. Στη διάρκεια των πανελλαδικών όλο το υπουργείο νεκρώνει και ασχολείται με τις εξετάσεις, άρα ούτε μεταθέσεις, ούτε διορισμοί, ούτε σχεδιασμοί γίνονται. Σε μια χρονιά που μέχρι πριν δύο βδομάδες κανείς δεν μιλούσε για απεργία. Γιατί τώρα; Για αυτό σου λέω, όταν όλα τα κανάλια θα βρίζουν τους τεμπέληδες εκπαιδευτικούς και όλος ο κόσμος θα τα έχει με τους κοπρίτες τους δασκάλους, εσύ έχε τα αυτιά σου ανοιχτά να ακούσεις κάτω από τις φωνές αυτό που σου ετοιμάζουν. Γιατί να είσαι σίγουρος αύριο στη θέση του τεμπέλη εκπαιδευτικού θα είναι ο επίορκος γιατρός ή ο φοροφυγάς έμπορος, μεθαύριο ο πλούσιος φαρμακοποιός, αντιμεθαύριο ο «έχων και κατέχων» ιδιοκτήτης ακινήτου και ίσως με λίγη τύχη να βρεθείς και εσύ.



Ένας κοπρίτης

47 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό το άρθρο σας. Πείτε και για το καθεστώς των ωρομισθίων όπου πληρωνομασταν έξι μήνες μετα τα μαθήματα αλλα είχαμε φορολογηθει γι' αυτα. Οσο για τα φροντιστήρια 3,5 € η ώρα όταν στη Γερμανία η καθαρίστρια παίρνει 8. Δυστυχώς η εφαρμογή του διαίρει και βασίλευε εφαρμόζεται πλήρως .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ!... ΑΝ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΠΩΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΨΟΥΝ. Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΗΔΗ ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλά όλα αυτά που λέτε, και μπράβο σας. και άμα λάχει εγώ προσωπικά -σαν μαθήτρια- σας βγάζω το καπέλο. όμως σ'ετούτη τη χώρα έχουμε ένα τεράστιο μειονέκτημα: ακούμε τα άκρα.
    το ένα άκρο της κατάστασης: η άποψη των δημοσιογράφων (και οποιωνδήποτε άλλων) που φορτώνουν την ευθύνη για όλη την κατάσταση στους εκπαιδευτικούς.
    το άλλο άκρο: η δική σας σκοπιά "μέσα" απ'τα πράγματα.

    ακούστε λοιπόν τώρα κι'ένα παραμυθάκι από 'μένα που φέτος είμαι υποψήφια πανελληνίων:
    για να καταφέρω ν'αντεπεξέλθω στο επίπεδο των εξετάσεων και να μπορέσω να συγκεντρώσω τα απαιτούμενα μόρια για τη σχολή που μ'ενδιαφέρει, "δουλεύω" ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ από τον περασμένο Ιούλιο.
    Οι γονείς μου πληρώνουν ένα κάρο λεφτά σε φροντιστήρια γιατί, καλώς η κακώς, στο δικό μου σχολείο κανείς ΠΟΤΕ δεν έκανε παραπάνω ώρες μάθημα, κανείς ποτέ δεν κατέβηκε με τα παιδιά στους δρόμους. Και - αλίμονο- εγώ προσωπικά δε ζητάω κάτι τέτοιο, επ' ουδενί λόγω. Αλλά τι συμφορά -ειρωνεία- στο δικό μου σχολείο δε βρέθηκε ποτέ κανείς σαν εσάς, να κάνει σωστά τη δουλειά του.
    Δεν είναι όμως αυτό το πρόβλημα μου. Αλλού εστιάζω. Άλλωστε, αν δεν κουραστώ ΕΓΩ για τη δική μου ζωή, ποιος περιμένω να το κάνει;
    Όταν, λοιπόν, 1 (αριθμός ένα!) βδομάδα πριν τις εξετάσεις απ'τις οποίες, κρίνεται το μέλλον ΜΟΥ και άλλων πολλών χιλιάδων μαθητών, προκηρύσσεται μια απεργία, απ'το μυαλό ενός μαθητή μπορούν να περάσουν οι πιο άσχημες σκέψεις. Μπορεί να τα βάλει με τους καθηγητές, με το σύστημα, με την κυβέρνηση, μπορεί ακόμη και με τον εαυτό του.
    Γιατί όλοι εσείς -όπως λέμε και στο χωριό μου- το γαϊδαράκο σας τον έχετε δεμένο προ πολλού. Το μόνο που γίνεται, είναι αυξομειώσεις στο μήκος του σχοινιού.

    Για να καταλήξω κάπου: σίγουρα κι'εσείς ως εκπαιδευτικοί, έχετε κάθε δικαίωμα διαμαρτυρίας απέναντι στις καταστάσεις που βιώνετε. ΌΜΩΣ -και μην το αρνηθείτε παρακαλώ- εμείς, οι μαθητές δεν έχουμε καμία απολύτως ευθύνη γι'αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάγκες αν πιστεύετε ότι με την ανεργία των νέων στο 64.2% υπάρχει οποιοδήποτε νόημα να δώσετε πανελλήνιες – και μάλιστα τη συγκεκριμένη εβδομάδα που σας το ζητούν – είστε καταδικασμένοι σε αφανισμό. Για την ακρίβεια είστε τόσο ανόητοι όσο και οι πατεράδες σας και οι μανάδες σας, που σας έφεραν σε αυτή την κατάσταση. Είναι σαν να φοράτε γάντια για να αντιμετωπίσετε μια χιονοστιβάδα. Αλλά το ξέρετε καλά ότι εσείς δεν είστε σαν τους άλλους. Και σε αυτή τη μάχη… δεν φοράμε γάντια.
      Άρης Χατζηστεφάνου


      Τα σχολεία πρέπει να τεθούν υπό κατάληψη από τους ίδιους τους μαθητές που θα προστατεύσουν τους καθηγητές τους – είναι άλλωστε πολύ πιο ώριμοι από αυτούς για να το κάνουν. Οι επιτηρητές πρέπει να βρουν λουκέτα μπροστά τους. Φροντίστε να τους ξεκουφαίνει η μουσική που θα παίζετε στη διαπασών από τεράστια ηχεία.

      Οι τοίχοι των σχολείων, που καταρρέουν από την εγκατάλειψη, θα είναι γεμάτοι γκράφιτι και συνθήματα. Οι δυνάμεις της αστυνομίας που θα επιχειρήσουν να σπάσουν τις καταλήψεις σας θα φύγουν πασαλειμένες με νερό και αλεύρι- όπως ακριβώς τους κάνατε το Δεκέμβριο του 2008, όταν σκότωσαν το συμμαθητή σας.

      Μη φοβάστε όμως. Αυτή τη φορά θα είναι μαζί σας.

      Οι γενιές των μεγαλύτερων, που τους τριβέλιζαν τα μυαλά στα θρανία με τις ειρηνικές επαναστάσεις του Γκάντι και του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, ήρθε η στιγμή να αποδείξουν τι έμαθαν όλα αυτά τα χρόνια. Ο Γκάντι καλούσε σε γενικευμένη ανυπακοή απέναντι στον κρατικό μηχανισμό. Και αυτό μπορεί να γίνει.

      Τα θέματα των εξετάσεων δεν πρέπει να φτάσουν στα σχολεία και αυτοί που μπορούν να τα μπλοκάρουν ξέρουν πως να το κάνουν. Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ δεν πρέπει να αφήσουν τα θέματα να περάσουν από το δορυφορικό σύστημα που χρησιμοποιείται στα εξεταστικά κέντρα. Αν χρειαστεί να κοπούν τα τηλέφωνα ας το αναλάβουν άλλοι συνάδελφοί τους. Αν τα στείλουν με κούριερ θα βρουν τους δρόμους μπλοκαρισμένους από τους εργαζόμενους στους δήμους.

      Τα κόμματα της αριστεράς το κατάλαβαν, έστω και με καθυστέρηση, και θα είναι εκεί. Η ΔΑΚΕ, η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, δεν μάσησε στις απειλές αναγκάζοντας τον Σαμαρά να διαγράψει τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ. Οι αστείες επιθέσεις από τους κλόουν της πολιτικής και τους παπαγάλους των νυχτερινών δελτίων ειδήσεων απλώς επιβεβαιώνουν την ορθότητα των επιχειρημάτων των καθηγητών.

      Τα μεγάλα συνδικάτα μπορούν να παραλύσουν τη χώρα. Είναι η τελευταία τους ευκαιρία να αποδείξουν ότι είναι κάτι περισσότερο από μηχανισμοί υπουργοποίησης συνδικαλιστών. Διαφορετικά θα έχουν διαλυθεί και αυτά σε λιγότερο από ένα χρόνο.

      Οι καλλιτέχνες προλαβαίνουν να ετοιμάσουν τις συναυλίες τους και τις αυτοσχέδιες παραστάσεις τους. Ας αποδείξουν ότι νοιάζονται για κάτι παραπάνω από τις χαμένες τους επιδοτήσεις και τα κατειλημμένα, από μετανάστες, παγκάκια.

      Οι ποδηλάτες μπορούν να κυκλώσουν τα σχολεία και οι οδηγοί ταξί να τους προστατεύσουν. Όλοι θα είναι εκεί σε ένα τεράστιο πάρτυ. Και… δεν θέλουμε θλιμμένους στη γιορτή μας.

      Πριν από 70 χρόνια οι Έλληνες ανέτρεψαν την επιστράτευση που προωθούσε η κυβέρνηση των δοσίλογων για να προσφέρει δωρεάν εργατικό δυναμικό στη Γερμανία. Το 2013 μπορούν να το ξανακάνουν. Οι Ισπανοί μόλις πέτυχαν μια πρώτη νίκη απέναντι στα σχέδια διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης που επιχειρούσε η δική τους τρόικα με πρόσχημα την οικονομική κρίση. Το μήνυμα ελήφθη. Είναι η καλύτερη στιγμή να τους ανατρέψετε και η Ευρώπη θα ακολουθήσει.

      Αρκεί να το πιστέψετε.

      Evrywhere I hear the sound of marching, charging feet, boy
      Cause summers here and the time is right for fighting in the street, boy

      Διαγραφή
    2. Αγάπη μου (η προσφώνηση καθόλου ειρωνική αλλά με όλη τη στοργή που δείχνω και στους δικούς μου μαθητές), θα ακουστώ σαν μεγάλος που νουθετεί και είναι το τελευταίο πράγμα που θέλω αλλά :
      Πρώτο και σημαντικότερο, ΔΕΝ κρίνεται το μέλλον σου από αυτές τις εξετάσεις. Μη το βλέπεις έτσι, είναι πολύ μεγάλο λάθος, έστω μόνο και για το άγχος που γεμίζεις τον εαυτό σου σκεπτόμενη με αυτό τον τρόπο. Έχεις μπροστά σου πολλές και πιο δύσκολες εξετάσεις να δώσεις, άλλοτε με χαρτί και μολύβι και άλλοτε χωρίς. Θυμήσου με.
      Δεύτερο, όπως αναφέρω και στο άρθρο δεν επέλεξαν οι καθηγητές τον χρόνο. Σκέψου το λίγο. ΓΙΑΤΙ;;;
      Τρίτο έχεις πολύ ωραία έκφραση και πιστεύω ότι θα γράψεις καλά γλώσσα

      Μαυρογένης

      Διαγραφή
    3. κύριε ανώνυμε, -να με συγχωρείτε για την ειρωνεία, αλλά- δοκιμάστε ν'αφήσετε το Bloggin' και τα σχόλια, γιατί οι χίμαιρες που κυνηγάτε δε βρίσκονται εδώ.

      on topic τώρα: ίσως και να 'χεις δίκιο, όμως δε μπορείς να βγάλεις απ'το νου ενός έφηβου ότι ακόμη κι'αν το όλο θέμα των εξετάσεων πάει κατά διαόλου (είτε λόγω των απεργιών, είτε λόγο κάποιας αναποδιάς την ώρα του διαγωνίσματος), το μέλλον του θα 'ναι εκεί, λαμπρό και θα τον περιμένει! το άγχος είναι πολύ και η προετοιμασία ακόμη περισσότερη. δεν είναι κρίμα να πιστεύει ότι όλο αυτό έχει πάει στράφη τελικά;

      Διαγραφή
    4. Χριστίνα,εάν είσθε έφηβη,ανήκετε στην ίδια μειοψηφούσα κατηγορία των "μεγάλων" στην ηλικία εννοώ.Τέτοια μικροψυχία και Κατινιά δε χαρακτηρίζει νέους ανθρώπους που μάχονται κατά της αδικίας γενικώς.Αντί για την εισαγωγή σας σε ΑΕΙ/ΤΕΙ να υποβάλλεται τα χαρτιά σας κατευθείαν για συνταξιοδότηση.(Εστω και για αναπηρία πνευματική,τη δική σας)

      Διαγραφή
  4. ''Άντε ρε κοπρίτες καθηγητές''
    Τα ειπες ολα φιλε.Απολυτα σωστος!! respect.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Φίλε μου εγώ ξέρω με το μικρό του όνομα κάθε παιδί από τα 298 του σχολείου μου" ... μπορεί να είσαι η εξαίρεση επειδή τα παιδιά μου έχουν ζήσει παιδαγωγικά συστήματα και άλλων χωρών θα σου πρότεινα να υποστηρίξεις την άρση της μονιμότητας. Να σας προσλαμβάνουν την 1η Σεπτεμβρίου και να σας απολύουν 30 Ιουνίου και φυσικά να αξιολογείστε τότε θα χωρίσει το καλό πράγμα από την σκαρταδούρα και θα δεις καλύτερες ημέρες.
    Και κάτι τελευταίο πόσοι από τους συναδέλφους σου επιδιώκουν να επιμορφώνονται από μόνοι τους??? Λίγοι πολλοί δεν ξέρουν να χειριστούν Η/Υ αλλά είναι φορτωμένοι ΜΟΝΙΜΑ στην καμπoύρα του Ελληνα φορολογούμενου έχουν οχυρωθεί πίσω από ένα ισχυρό συντεχνιακό όργανο (ΟΛΜΕ) και έχουν δεμένο το γάιδαρό τους. Αυτοί είναι και η οπισθέλκουσα για όλους εσάς που θέλετε να δημιουργήσετε και να προσφέρετε σ΄αυτό το τόπο. Και για να σε βοηθήσω αυτούς θα τους βρεις πίσω από τις κομματικές ταυτότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μάλλον ορισμένοι ''εκπαιδευτικοί '' νομίζουν ότι απευθύνονται σε κόσμο που ήρθε από άλλο πλανήτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πράγματι, γιατί τώρα; Γιατί, ή ανόητος είναι αυτός που εξήγγειλε την αύξηση του ωραρίου των καθηγητών και τις υποχρεωτικές μεταθέσεις «εντός περιφερείας...» ή το έκανε σκοπίμως (!!) Προφανώς, για να βρίσκεται στη θέση που κατέχει, μόνο ανόητος δεν είναι (παμπόνηρος, ναι! Αφελής και χαζός, όχι!). Άρα, το έχει κάνει σκοπίμως. Γιατί; Μα, γιατί ξέρει ότι οι καθηγητές θα αντιδράσουνε με απεργιακές κινητοποιήσεις και, έτσι, θα έρθουνε σε αντιπαράθεση με τους μαθητές τους και το κοινωνικό σύνολο. Επομένως, δε θα έχουνε την απαραίτητη υποστήριξη και αλληλεγγύη, άρα τα μέτρα θα περάσουνε εύκολα και με την κοινωνική απομόνωση των καθηγητών. Σε διαφορετική περίπτωση, υπήρχε ο κίνδυνος να βρουν υποστηρικτές και συμπαραστάτες οι εκπαιδευτικοί -μέγας κίνδυνος για τους κυβερνώντες και την δημοκρατίζουσα εξουσία. «Ξεδόντιασμα των συνδικαλιστών», δηλαδή, και παράδειγμα προς αποφυγήν το πάθημα των εκπαιδευτικών. Ποιος άλλος θα μπορέσει να αντιταχθεί στη συνέχεια στην αυτοκρατορική βούληση της κυβέρνησης; Ύστερα, οι καθηγητές θα είναι πολιτικά επιστρατευμένοι. Πότε θα λήξει αυτή η επιστράτεύση; Με τη λήξη των εξετάσεων ή με τη λήξη των νέων τοποθετήσεων, άρα και των μεταθέσεων για το νέο σχολικό έτος; Παμπόνηροι, ε; Και εμένα μου φαίνεται ότι μόλις αρχίσαμε...!! «πίσω έχει η αχλάδα την ουρά...»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι θα λέγατε να υπάρξει αξιολόγηση στα σχολεία??
    Εξετάσεις στο τέλος κάθε χρονιάς από την πρώτη δημοτικού σε πανελλαδικό επίπεδο όχι για το εάν θα προβιβαστούν οι μαθητές στην επόμενη τάξη αλλά για να αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί.Εάν αποτύχουν game over από το ΔΗΜΟΣΙΟ. Όσοι τα καταφέρουν μπράβο τους,
    και εάν έχουν και μεγάλη επιτυχία χρηματικό μπόνους εύγε. Κάθε χρόνο το ίδιο μέχρι να ξεκαθαρίσουν οι κοπρίτες από τους αξιόλογους αλλά πολύ φοβάμαι πως τα σχολεία θα μείνουν χωρίς εκπαιδευτικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως συντάκτης του άρθρου απαντώ:
      Όπως βλέπετε δεν έχω κάνει καμία αναφορά στην αξιολόγηση, σκόπιμα. Στον αρχικό σχεδιασμό ήταν να αναφερθώ και σε αυτό, αλλά καθώς το άρθρο θα εκτεινόταν πάρα πολύ και θα ξέφευγε από τον αρχικό του σκοπό, προτίμησα να το απαλείψω. Προσωπικά πιστεύω ότι κάθε εκπαιδευτικός που σέβεται τον εαυτό του και το έργο του πρέπει να επιδιώκει την αξιολόγηση. Το θέμα όμως είναι το ΠΩΣ και από ΠΟΙΟΥΣ; Το ζήτημα της αξιολόγησης είναι αρκετά μεγάλο και πολύπλοκο ώστε να αναλυθεί σε δύο γραμμές. Τέσσερα χρόνια που έχει τεθεί σε πρώτη γραμμή ξανά, το σκέφτομαι και προσπαθώ να βρω αδυναμίες, λύσεις και προτάσεις. Ίσως σε κάποια επόμενη ανάλυση μόλις βρω λίγο χρόνο μετά τις εξετάσεις (που πιστεύω ότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα γίνουν).
      Παρεμπιπτόντως ήδη έχουν αποσταλεί στα σχολεία τα ερωτηματολόγια της αξιολόγησης και τον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθεί για την περασμένη σχ.χρονιά. Δυστυχώς όμως και για αυτούς (Υπουργείο) και για εμάς (εκπαιδευτικούς) και για εσάς (γονείς-μαθητές) θα είναι μια διαδικασία μόνο για να λέμε ότι υπάρχει αξιολόγηση ή για να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς-απολύσεις (;) και όχι για να προαχθεί το έργο του Δημόσιου σχολείου, όπως θα έπρεπε να είναι ο σκοπός της.
      Είναι ψέμα ότι έως τώρα δεν υπήρχε αξιολόγηση. Στο τέλος της χρονιάς οι Διευθυντές πάντα συντάσσουν απόρρητη έκθεση πεπραγμένων όπου αναφέρονται οι προβληματικοί εκπαιδευτικοί και τα προβλήματα του σχολείου. Αυτό που δεν υπήρχε ήταν πιστεύω το πλαίσιο για να εκμεταλλευτούν αυτές τις εκθέσεις.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ. Είστε εκτός θέματος αφού η αξιολόγηση ήδη προβλέπεται αλλά δυστυχώς κατά την γνώμη μου δεν θα επιλύσει κανένα πρόβλημα. Δεν υπάρχουν κοπρίτες υπάρχουν αυτοί που προσπαθούν να χρεώσουν την κρίση σε αυτούς που διδάσκουν τα παιδιά μας ηθική και που ευθύνονται για την κρίση που κατά κοινή ομολογία είναι πρωτίστως ηθική. Με λίγα και απλά λόγια χτυπάμε το σαμάρι και ραβδίζουμε την θάλασσα όπως ο Ξέρξης.
      Θέλω να επισημάνω σε όλους τους αναγνώστες του άρθρου να μην μας διαφύγει η διαφορά του λειτουργήματος που ασκείται από τον εκπαιδευτικό και από κάποιες άλλες ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού και του απλού επαγγέλματος. Δυστυχώς για τον εκπαιδευτικό και για τους ασκούντες ένα λειτούργημα το επάγγελμα τους τους επιφορτίζει με χρέος και ευθύνη απέναντι στην κοινωνία.

      Διαγραφή
  9. Προσυπογραφω καθε σας λεξη και σημειο στιξης ! Να ειστε καλα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ! ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΙΣ ΑΝΑΓΛΥΦΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!
    ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΚΟΠΡΙΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΟΤΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΟΥΛΕΥΕΙ 40 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ,ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΙΝΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΟΤΙ ΑΠΟ 20 ΩΡΕΣ ΠΕΡΙΠΟΥ ΘΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ 22 ΕΛΕΟΣ.
    ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ακριβώς εννοείτε λέγοντας"όλο το δημόσιο δουλεύει 40 ώρες" ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται στο χώρο εργασίας τους 40 ώρες;;;Διότι αποκλείεται για 40 ώρες να μη σηκώνουν κεφάλι. Και γιατί σας αρέσει να συγχέετε τον όρο "διδακτικές ώρες" με τον όρο "ώρες εργασίας";;;Νομίζετε ότι τα μόνα μας καθήκοντα στο σχολείο είναι διδακτικά;;; Δηλαδή οι γιατροί όσες ώρες είναι στο νοσοκομείο είναι σκυμμένοι πάνω από έναν ασθενή;;;Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προσγειώνουν και απογειώνουν για 8 ώρες αεροπλάνα;;; Και πάει λέγοντας...Όταν εγώ βάζω τα παιδιά μου για ύπνο(γιατί εκτός από εκπαιδευτικοί είμαστε και γονείς!!!) και ξενυχτάω για να ετοιμαστώ για την επόμενη μέρα στο σχολείο, εσείς που είστε;;;; Εύκολη η κριτική!!! Και πολλά μπορεί κανείς να απαντήσει σ'αυτές τις κριτικές. Αλλά ο σοφός λαός κάτι λέει γι'αυτό: έξω από το χορό πολλά τραγούδια λες.

      Διαγραφή
  12. Και οι ποδοσφαιριστές λοιπόν να αρχίσουν να παίζουν 2 ωρίτσες παραπάνω... κοκ και να παίρνουν σύνταξη στα 67. Ή αποφασίζουμε να βάλουμε τάξη ή όχι.. Άντε ένας ένας να παίρνουν σειρά. Μιλάμε για πολύ γέλιο στην τεκμηρίωση των 2 ωρών !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν είμαι εκπαιδευτικος, απλα ανεργη απολυμενη του ιδιωτικου τομεα -λογω κρισης. Μιας και αναρωτιεστε για τις διακοπες των εκπαιδευτικων στην Ελλάδα θα αναφέρω ετσι για παραδειγμα τις σχολικες διακοπες για τη σχολικη χρονια 2012-13 στο Βερολινο που το γνωριζω απο πρωτο χερι:

    Καλοκαίρι :20.06./21.06. - 03.08.
    Φθινόπωρο:01.10. - 13.10.
    Διακοπές Χριστουγέννων 2012:24.12. - 04.01.
    Χειμερινή παύση:4:02. - 09.02.
    Πάσχα 2013:25.03. - 06.04.
    Πεντηκοστή 2013:10.05./21.05.

    Αυτες οι διακοπες εχουν λογο υπαρξης και ειναι διακοπες για τα παιδιά.

    Προφανως στην Ελλαδα θα θελαμε τα παιδια μας να πηγαινουν σχολειο και με 43 βαθμους το καλοκαιρι και με -10 το χειμωνα χωρις θερμανση πια. Θα προτιμουσαμε να μην σταματανε τα Χριστουγεννα και να μην μπορουμε ουτε εμεις να παμε για κανα μπανιο το καλοκαιρι που περνουμε την αδεια μας και να κατσουμε να βραζουμε στις τσιμεντουπολεις ολοι παρεα. Δεν θα θελαμε να ψηνουμε το Πασχα αρνακι στο κατσαβραχο χωριο μας αλλα να τρεχουμε και τη μεγαλη Παρασκευη μια στον επιταφιο μια στις 2.10 να παρουμε τα παιδια απο το σχολειο. Και βεβαια δεν θελουμε να κλεινουν τα σχολεια παρα μονο οταν και για οσο δεν χαλαει και το δικο μας προγραμμα. Προφανως γιατι δεν αντεχουμε να καθομαστε σπιτι και να φυλαμε τα καμαρια μας γιατι μας σπανε τα νευρα, αρα ας τα στειλουμε για baby parking στο σχολειο. Να σαπιζουν στα θρανια τα καμαρια... ετσι.... γιατι μας τη δινει που καθονται και οι εκπαιδευτικοι...

    Και να δειτε και εσεις και γω τι ωραια θα ειναι που τωρα με την αυξηση του ωραριου θα κλεισουν σχολεια και θα στοιβαζονται τα καμαρια 30 ατομα σε μια ταξη -κλουβι, γιατι ετσι λεει η νεα οδηγια γιατο ετος ετος 2013.
    Και πειτε μου μετα τι ωραιο μαθημα θα κανουνε και ποσα θα πρεπει να πληρωνουμε στα φροντηστηρια...
    (Αλλα ουτε γι αυτο φταινε οι εκπαιδευτικοι... αλλα και που φωναζουν ποιος τους ακουει.. Καλυτερα να βασανιζονται ...ετσι.. γιατι τους εχουμε αχτι...
    Και τα καμαρια μας θα γινονται ολο και πιο ντουβαρια γιατι μην ξεχναμε... χρειαζονται και εργατες στις χωρες του Βορρα, οχι μονο επιστημονες... άλλωστε και εμεις Κινα γινομαστε σιγα σιγα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. και συνεχιζω:
    Και επειδη δεν θα υπαρχει ο ιδιος αριθμος σχολικων μοναδων γιατι ετσι θελει η δημοσιονομικη προσαρμογη, να δειτε τι ωραια πρωινα ταξιδια θα πηγαινουν τα καμαρια μεχρι να φτασουν στα σχολεια... αλλα ποιος χεστηκε; που τα παιδια μας θα βρισκονται σε ενα πουλμαν ή ενα ταξι για χ χρονο περα δωθε, στους δρομους -σαφως πιο επικίνδυνο- αφου η μεταφορα στοιχιζει πολυ λιγοτερα απο την διατηρηση ενος σχολειου. Πολλα τα παγια....

    Και φυσικα μας πειραζει που οι καθηγητες δουλευουν περι τις 5 ωρες ημερησιως, σε διακτικο εργο, κανουν καποιες δουλειες γραφειου παραλληλα και περνουν και δουλεια για το σπιτι –αναποφευκτα.

    Μας πειραζει γιατι για αυτη τη “δωρεαν” παιδεια την πληρωνουμε αδρα μονο που δεν φταινε οι εκπαιδευτικοι για αυτο. Φταιει το κρατος που εχει απαξιωσει και τους λειτουργους της παιδειας και το ιδιο το εκπαιδευτικο συστημα στο συνολο του.

    Και απο δω και περα θα πληρωνουμε αδρα για τα φροντηστηρια ιδιαιτερα και μη, θα πληρωνουμε αδρα για τα πανεπιστημια, θα πληρωνουμε αδρα για τα παντα και μια ωραια πρωια τα καμαρια μας θα μεταναστευσουν καπου στο εξωτερικο για να βρουν δουλεια. Και ετσι εμεις, εκτος που θα χανουμε ως χωρα τον κοινωνικο μας πλουτο, θα εχουμε πληρωσει αδρα για να βγει ενας νεος επιστημονας και θα τον χαρισουμε ετοιμο σε καποια χωρα του Βορρα.
    Μονο που ουτε για αυτο φταινε οι εκπαιδευτικοι.
    Φταιει η απεριοριστη βλακεια μας, φταιει η καφριλα μας, φταιει η αδιαφορια μας και η αγνοια μας. Φταιει το οτι ειμαστε κοντοφθαλμοι και μνησικακοι.
    Φταιει που οι εκπαιδευτικοι κανουν ιδιαιτερα και λοιπες βλακειες.
    Αμα κυριε δεν ηθελες να πληρωνεις μαυρα στα ιδιαιτερα να πας να το καταγγηλεις... Αλλα δεν εισαι και βλακας... εσυ θελεις τον καλο εκπαιδευτικο να κανει μαθημα στο παιδι σου για να ειναι καλυτερο απο του γειτονα, οπως θες να εχεις καλυτερο δωματιο στο νοσοκομειο και δινεις και φακελλακι αμα λαχει... οπως θες να βγαλεις αδεια για το σπιτι σου με καποιες παρατυπιες και αρα θα βρεις τον τροπο σου ο κοσμος να χαλασει Ελληναρά μου... Φτου σου να μη σε ματιάσω!!!

    Ετσι λοιπον, αφου τα βαλαμε με τους γιατρους, με τους μπακαληδες, με τους ταξιτζηδες, με τις κομμωτριες, τους δημοσιους υπαλληλους ας τα βαλουμε και με τους εκπαιδευτικους τους χαραμοφαηδες...

    Γιατι... ποιος τους χεζει και τους εκπαιδευτικους; Εμεις να μαστε καλα να εχουμε καποια κοινωνικη μαδα να βριζουμε... ετσι για να βγαζουμε τα αχτι μας...
    Και οι κυβερνωντες να αναδικνυουν ενα θεμα ως μεγα για να περνανε στα κρυφα ολα τα υπολοιπα...

    Σας ευχομαι υπνο βαθυ κι ακλονητο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία τα λες...

      Θα ξυπνήσουμε ποτέ για να δούμε με ποιους πραγματικά πρέπει να τα βάλουμε; Φτάνει πια αυτός ο ατέλειωτος πόλεμος εναντίον των εκπαιδευτικών των χαραμοφάηδων...

      Μόνο που αυτοί που τους κατηγορούν δεν ξέρουν πώς είναι το να μην μπορείς να σταθείς μέσα στη χρονιά, να χαρείς τα παιδιά σου και το σπίτι σου και να παλεύεις νυχθημερόν να ενημερώνεσαι, να ετοιμάζεις υλικό, να διορθώνεις. Όταν ο ιδιωτικός υπάλληλος δουλεύει μάξιμουμ 8-12 ώρες, ένας εκπαιδευτικός που σέβεται τον εαυτό του και τα παιδιά που έχει απέναντί του κουβαλάει το σχολείο στο σπίτι του. Και δεν γκρινιάζω για το επάγγελμα που διάλεξα. Πάλι το ίδιο θα'κανα. Χτυπάει όμως κεντρικό νευρικό σύστημα όταν υπάρχουν καποιοι αφελείς που νομίζουν ότι δουλεύουμε μόνο τις ώρες που είμαστε στην τάξη...

      Και αφήνω στην άκρη το τι σημαίνει να είσαι στην τάξη σε σχέση με το να κάθεσαι και να κάνεις οτιδήποτε αλλο. Να'χεις απέναντι σου τους πιο σκληρούς κριτές (που καλά κάνουν και είναι τόσο σκληροί) και να προσπαθείς να τους διδάξεις, να τους μάθεις να σκέφτονται, να κρατήσεις ατέλειωτες ισορροπίες προσπαθώντας να διατηρήσεις αμείωτο το ενδιαφέρον τους, να είσαι αυστηρός αλλά να μη σε φοβούνται, να είσαι κοντά τους αλλά να μην περνάς τα όρια και να τους κάνεις ν'αγαπήσουν αυτό που λατρεύεις. Ας το αφήσουμε στην άκρη αυτό.

      Διαγραφή
  15. Δεν διαφωνώ ούτε με το τι διεκδικούν οι εκπαιδευτικοί ούτε με τίποτα όσα λέγονται παραπάνω. Διαφωνώ με ΕΝΑ πράγμα, καθέτως διαγωνίως και οριζοντίως. ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΕΡΓΙΕΣ να αποφασίζονται και να γίνονται ΠΑΝΤΑ στην χειρότερη δυνατή στιγμή για το κοινωνικό σύνολο το οποίο εξυπηρετούν/αφορούν τα συγκεκριμένα επαγγέλματα; Μπορεί κάποιος να μου λύσει το θέμα; Γιατί κάποιος κάφρος ελληνάρας θεωρεί ότι κλείνωντας την ακρόπολη (και κατά συνέπεια δείχνοντας το πόσο κάφρος είσαι παγκοσμίως) καταφέρνει να διαμαρτυρηθεί κατά του Χ μέτρου; Γιατί κάποιος ΗΛΙΘΙΟΣ που κλείνει τα λιμάνια και τα αεροδρόμια θεωρεί ότι βοηθάει στην λύση του προβλήματος; Γιατί κάποιοι ηλίθιοι αγρότες αποφασίζουν ΠΑΝΤΑ τις κινητοποιήσεις τους μέσα στις εξεταστικές; Γιατί πρέπει ΠΑΝΤΑ κάποιος να κάνει τη ζωή κάποιου πιο δύσκολη; Με αυτό τον τρόπο, τοποθετεί εαυτόν απέναντι από τον κόσμο στον οποίο απευθύνεται για στήριξη, καθώς ΓΙΝΕΤΑΙ και ΥΠΑΡΧΕΙ τρόπος να διαμαρτυρηθείς σαν ΑΝΘΡΩΠΟΣ και όχι σαν χαρακτηριστικός ΖΑΜΑΝ ΦΟΥ έλληνας. Δεν μπορούν δηλαδή οι απεργίες να γίνουν αμέσως μετά τις εξετάσεις; Τι θα αλλάξει; Μπορεί να υπάρχει σοβαρός λόγος για τον οποίο δεν γίνεται αυτό, οπότε συγχωρέστε με αν υπάρχει, αλλά στην πλειονότητα τον περιπτώσεων μεγάλων κινητοποιήσεων υπάρχουν εναλλακτικές και κανένας δεν θέλει να τις δει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω ρωτω αλλιως: γιατι το υπουργειο δεν αφηνε για μετα τις εξετασεις τα των εκπαιδευτικων και της εκπαιδευσης γενικοτερα;
      Γιατι επρεπε να γινει ΠΡΙΝ τις εξετασεις; Θα αλλαζε κατι;
      Ποιος δεν σκεφτεται/σεβεται τα παιδια μας; Η κυβερνηση ή οι εκπαιδευτικοί;

      Τις απαντησεις μπορειτε να τις βρειτε μονος σας...

      Κατ'εμε το ερωτημα ειναι ρητορικο....

      (Και δυστυχως οποιαδηποτε κοινωνικη ομαδα απεργησει καποια στιγμη για οποιοδηποτε λογο, ειναι σχεδον σιγουρο ότι θα θιξει εμεσα ή αμεσα τα δικαιωματα καποιας αλλης κοινωνικης ομαδας... Ειναι αναποφευκτο...Δεν υπαρχει τροπος να γινει απεργια χωρις να ενοχληθει κανείς...)


      Δεν ειμαι εκπαιδευτικος... ειμαι γονιος.

      Διαγραφή
    2. Οι απεργείες γίνονται σε περιόδους αιχμής έχοντες μεγάλες συνέπειες στην πολιτεία (κλείνουν λιμάνια και δρόμοι, ανοίγουν διόδια κτλ) για να κατανοήσουν οι αρμόδιοι φορείς ότι το έργο που επιτελεί ο αγρότης,ο νταλικέρης και ο λιμενεργάτης είναι σημαντικό. Δεν επικροτώ αυτήν την αντίληψη, αντιθέτως την θεωρώ ανήθικη και άκρως απαράδεκτη εφόσον με αυτές τις απεργίες δυσκολεύεται η εργασία-ζωή των υπολοίπων που στην ουσία δεν φταίνε απολύτως σε τίποτα και δέχονται τις άμεσες συνέπειες.
      Χωρίς όμως να κάνεις λίγο "σαματά" και "ντόρο" δεν θα καταφέρεις να υψώσεις το ανάστημα σου και να εναντιωθείς στα μέτρα εξαθλίωσης που επιβάλλονται !

      Διαγραφή
    3. ενω εαν η απεργια γινοταν στην μεση της χρονιας θα την επικροτουσατε ε; μα που τα γραφετε αυτα; ποιος θα εκανε χρεη baby-parking για να πηγαινει η μαμα στο κομμωτηριο η για φραπε με την φιλη;
      Ανακριβειες,; ισως
      κακεντρεχεια ; ναι
      αναλογα με αυτα που γραφουν κακοήθεις για τους καθηγητες

      Διαγραφή
    4. ΜΑ, ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ, ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, ΟΠΟΤΕ Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΙΝ ΠΕΡΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΤΑ! ΔΕΝ ΔΙΑΛΕΞΑΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ, ΑΛΛΑ ΟΙ "ΑΘΩΟΙ" ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΜΑΣ, ΠΟΥ "ΠΟΛΥ" ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΡΙΤΑΙΟ

      Διαγραφή
  16. ΛΑΜΟΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ!!! Ξέρω πολύ καλά πόσα λεφτά παίρνετε και και πόσες ώρες δουλεύετε. Ηρθε η ώρα να δουλέψετε πραγματικά και να σεβαστείτε την αγωνία των μαθητών σας. Εσύ Στριμμένο Άντερο υποθέτω πως είσαι κανένα βολεμένο συνδικάλιστακι που κάνει 5-6 ώρες μάθημα την εβδομάδα και τις υπόλοιπες τις περνάει στα μπλοκ γράφοντας άρθρα τέτοιου τύπου. Το ψάρι στην παρούσα περίπτωση είναι Σάλπα (Εκπάιδευση)και βρωμάει από τα σκατά (Εκπαιδευτικοί) που έχει στην κοιλιά του. ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι φιλε. Ειμαι 34. Είμαι φιλόλογος. Έφτυσα αίμα για να είμαι στην τάξη. Έσπασα στο διάβασμα 2 χρόνια για να διοριστώ. Δεν έβαλα βύσμα πουθενά και δεν με διόρισε κανείς βουλευτάκος η δημαρχάκος. 7 ολόκληρα χρόνια γυρνάω στα χωριά. Όσοι μαθητές με βλέπουν τσακίζονται να με χαιρετήσουν, επειδή με αγαπούν και με εκτιμούν. Γιατί ξέρουν ότι τους έχω δώσει ό,τι μπορώ. Γιατί για να φύγω από την τάξη μου, εξυπνάκια που με κατηγορείς για τεμπέλη, πρέπει να ψήνομαι στον πυρετό. Αλλιώς δεν αφήνω ποτέ τα παιδιά μου. Δεν κάνω ιδιαίτερα (που να τα βρω άλλωστε), κάνω απεργίες πάντα, γιατί θεωρώ χρέος μου να αντισταθώ όσο μπορώ στη διάλυση της παιδείας και των εργασιακών σχέσεων εν γένει (ακόμα και των δικών σου άθλιε)και ματώνει το μεροκάματό μου. Ο μισθός μου; 800 ευρώ. Η στάση μου την άλλη βδομάδα; Ξερω ότι έχω δίκιο, αλλά θα πάω να επιτηρήσω τα παιδιά. Γιατί αυτά δεν φταίνε. Όσες απεργίες και να κηρύξουμε, όσο δίκιο και να έχουμε, τα παιδία τα αγαπάμε περισσότερο από όλους. Και για αυτό θα κάνουμε πέτρα την καρδιά και θα πάμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας. Άλλη μια φορά. Όπως πάντα. Και όχι επειδή με επιστρατεύουν. Και μετά θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για τους 10000 συναδέλφους μου που θα απολυθούν. Μπορεί και εγώ. Μπορεί και εσύ, ηλίθιε αύριο. Και τολμάς να με αποκαλείς λαμόγιο; Τολμάς να με αποκαλείς λαμόγιο; Αχρείε, αφιλοσόφητε άνθρωπε. Τα σκατά είναι μέσα στο κεφάλι σου...

      Διαγραφή
    2. Μα πόσο δηλητήριο στάζεις... Έλεος πια.

      Διαγραφή
    3. Και εννοείται πως αναφέρομαι στον τυπάκο από πάνω που τα'χει βάλει με τον γράφοντα του άρθρου κι όχι στον ανωνυμο φιλόλογο που δίνει και την ψυχή του στα παιδιά.

      Διαγραφή
  17. Κοπρίτη στο χωριό μου - κάπου στην ορεινή Φλώρινα - λέμε τα σκυλιά που δεν έχουν αφέντη. Ως εκ τούτου, περιποιεί τιμή ο τίτλος σε οποιονδήποτε εκπαιδευτικό που δεν έχει αφέντες πέρα από τους μαθητές του.
    Επειδή προσυπογράφω κάθε πρόταση του κειμένου - δίχως να έχω σχέση με την εκπαίδευση, πέρα από αυτή του γονιού - παίρνω την άδεια να το αναρτήσω στο δικό μου μπλόκ, μήπως και βοηθήσω να β γουν οι παρωπίδες σαν αυτές που έχει ο προηγούμενος ανώνυμος σχολιαστής.
    Καλή δύναμη σε όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φίλε/η "Στριμμένο άντερο", συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Απ' ότι φαίνεται ανήκεις και εσύ σ' αυτούς, που επιβραβεύονται με την ανοικτή παλάμη. Δυστυχώς έξω απ' το χορό πολλά τραγούδια λέγονται. Το λάθος μας ως εκπαιδευτικοί είναι ότι δίνουμε απολυτήρια σε όλους, χωρίς να το αξίζουν. Στη συνέχεια με τα μέσα βολεύονται σε μια "κουραστική" θέση και μας βρίζουν. Τουλάχιστον εμείς δεν γλείψαμε κ... ούτε φιλήσαμε κατ... ποδιές για τη δουλειά μας. Μπήκαμε με το σπαθί μας και δεν εξαρτώμαστε. Αυτό πληρώνουμε! Όμως πίσω έχει η αχλάδα την ουρά. Εμείς έχουμε μάθει να επιβιώνουμε μόνοι μας, κάποιοι άλλοι όμως....;
    Δεν αργεί η ώρα, που θα μπουν και δίδακτρα (συμβολικά), για να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων. Να δούμε, πως θα τα πληρώνουν οι εργατικοί και υβρίζοντες υπάλληλοι των 480 και κάτω €. Τότε θα εκτιμήσουν και την "κακή" δημόσια εκπαίδευση και τους κοπρίτες εκπαιδευτικούς.

    Ένας κοπρίτης και τεμπέλης καθηγητής που εργάζεται μόνο:
    18 ώρες στην τάξη
    πάνω από 10 ώρες σε διοικητικό έργο
    και τουλάχιστον 20 ώρες για προετοιμασία στο σπίτι
    αυτά την εβδομάδα.
    Επίσης όλο και κάτι θα χρειαστεί να κάνω τα Χριστούγενα, το Πάσχα αλλά και το καλοκαίρι.
    Ελπίζω ότι κάποτε θα δουλέψω περισσότερο κάπου αλλού στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα, στη θέση κάποιου επικριτή απολυμένου, γιατί έχει έλθει και η σειρά του και δεν θέλει να το καταλάβει. Εγώ μπορώ να κάνω τη δουλειά του. Αυτός όμως μπορεί να κάνει τη δική μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. " Το λάθος μας ως εκπαιδευτικοί είναι ότι δίνουμε απολυτήρια σε όλους, χωρίς να το αξίζουν. Στη συνέχεια με τα μέσα βολεύονται σε μια "κουραστική" θέση και μας βρίζουν"

      Ακριβώς αυτό. Βγάζουν όλη την πίκρα που μάζεψαν γιατί με τα ζόρια πήραν απολυτήριο.
      Αν τους πεις "αφού ρε μάγκα είναι τόσο χαλαρά γιατί δε γίνεσαι κι εσύ καθηγητής" ακούς τα χίλια όσα, αλλά το κεντρικό νόημα είναι: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ.
      Μπορούν μόνο να βρίζουν όσους μελέτησαν, σπούδασαν, και γύρισαν ανά την χώρα για να προσφέρουν ως οι πιο κακοπληρωμένοι της Ευρώπης.

      Καλύτερα κοπρίτης εκπαιδευτικός παρά χαϊδεμένο παιδί των μεγαλο-καναλων.

      Διαγραφή
  19. (Συνέχεια στο προηγούμενο)
    Πρέπει να διευκρινίσω, ότι διαφωνώ ρητά με την απόφαση που πήρε κατά πλειοψηφία το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Ας μη ξεχνάμε ότι από κει μέσα θα ξεπηδήσουν οι επόμενοι γραμματείς (και φαρισαίοι) του υπουργείου παιδείας και όχι μόνο. Είναι κανόνας αυτό. Οπότε μήπως κρύβει κάτι άλλο αυτή η απόφαση; Άλλωστε ο κλάδος δεν αποφάσισε ακόμη. Δεν ξέρω γιατί, αλλά κάτι δεν μου αρέσει σε όλη την ιστορία. Δεν ζούμε σε κόσμο αγγέλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολύ καλό άρθρο, συνάδελφε. Και πάλι ξεχνάς να αναφέρεις πολλά από τα καθήκοντά μας (προετοιμασία δραστηριοτήτων διαφόρων επιπέδων δυσκολίας, επικοινωνία με γονείς, προετοιμασία και διόρθωση επαναληπτικών τεστ και πολλά άλλα).
    Αφροδίτη, ΠΕ06

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ρε βρωμιάρη, καλά όλα αυτά που γράφεις. Σεβαστός ο πόνος σου. Αλλά "καραβανάδες" ρε αλήτη οι στρατιωτικοί;
    Τι ζόρια τραβάτε ρε κομπλεξικοί; Γιατί συγκρίνεις ανόμοιες καταστάσεις;
    ΄Άλλη η δουλειά του ναύτη και άλλη του καντηλανάφτη!
    Α και που σαι, να μην το ξεχάσω. Αν μπορούσες να γίνεις "καραβανάς" θα γινόσουν. Αλλά δεν μπόρεσες, για αυτό σου έμεινε και απωθημένο κομπλεξάρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατανοώ την οργή σου και έχεις δίκιο για το αδόκιμο του όρου για αυτό και το ελάχιστο που μπορώ να κάνω είναι να το διορθώσω στο κείμενο. Έχεις όμως άδικο στο ότι ήθελα να γίνω στρατιωτικός. Αντιπαθώ μέχρι βδελυγμίας τις στολές και αυτά που αντιπροσωπεύουν, όχι όμως και τους ανθρώπους μέσα τους.

      Διαγραφή
    2. Σωστή η κίνησή σου να διορθώσεις το κείμενο. Είναι λάθος να προσβάλλουμε άλλους εργαζόμενους. Ο καθένας κάτι προσφέρει. Δεν πρέπει να πέφτουμε στην παγίδα, που μας έχουν στήσει εδώ και μερικά χρόνια. Το διαίρει και βασίλευε είναι καθημερινό φαινόμενο. Τα μέσα μαζικής αποβλάκωσης με τα καλοπληρωμένα παπαγαλάκια του φροντίζουν γι' αυτό καθημερινά.
      Ας σκεφτούμαι, αν έχουμε ακόμη αυτή την ικανότητα, ποιος έχει βγει κερδισμένος από όλη την διαμάχη μεταξύ των εργαζόμενων;
      Τέλος η δεοντολογία ορίζει ότι θα πρέπει να επανορθώσει με ένα νέο κείμενο ο όχι άδικα θιγμένος στρατιωτικός.
      Ο πιο πάνω κοπρίτης και τεμπέλης καθηγητής

      Διαγραφή
  22. "Στριμμένο άντερο" προσυπογράφω κάθε λέξη του άρθρου σου. Μια απλή προσθήκη να κάνω.

    Το διοικητικό έργο είναι τίποτα μπροστά σε όλα τα υπόλοιπα που έχουμε να κάνουμε. Ας μας βάζαν να είμαστε στο σχολείο 8-2, ή μάλλον 8-6 (λες τότε να παραδέχονταν ότι "δουλευουμε" κι εμείς και να σταματούσε αυτή η λύσσα εναντίον μας;) και ας κάναμε ένα σωρό δουλειές, αυτό είναι τίποτα μπροστά σ'αυτό που σημαίνει αυτή η αύξηση διώρου.

    Είμαι μια νέα συνάδελφος με μόλις μια 10ετιά στην πλάτη μου, διορισμένη με ΑΣΕΠ και σκληρό διάβασμα σε κάθε βήμα της ζωής μου το οποίο με τα χρόνια αντί να μειώνεται αυξάνεται. Σε διάβαζα και μου σηκωνόταν η τρίχα όταν συνειδητοποιούσα σιγά-σιγά πώς με την οργανική που θα χάσω από Σεπτέμβρη θα είμαι κι εγώ μια απ'τους πολλούς που θα δουν την πόρτα... Κι ενώ πάει να με πιάσει πανικός, μια φωνή μέσα μου λέει πως αυτοί θα χάσουν όταν θα μας σπρώξουν να τα μαζέψουμε και να φύγουμε απο μια ωχώρα που ξερνάει τα παιδιά της που τα δίνουν όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη φοβάσαι συναδέλφισα, ο σκοπός τους δεν είναι οι απολύσεις. Αυτό που θέλουν να πετύχουν είναι η καθιέρωση του ωρομισθίου για ΟΛΟΥΣ. Απλά βολεύει να γίνει η αρχή από τους εκπαιδευτικούς. Αυτά και άλλα πολλά μας τα έλεγαν σε ένα σεμινάριο των ΠΕΚ πριν πολλά χρόνια και δεν τα πιστεύαμε.
      Θέλω να δω τα μούτρα αυτών που χαίρονται με αυτά, που γίνονται εις βάρος μας. Σύντομα θα κτυπήσει και γι' αυτούς η πόρτα και τότε ....

      Ο πιο πάνω κοπρίτης και τεμπέλης καθηγητής

      Διαγραφή
  23. Πολύ κλάμα για το τίποτε, ρωτήστε τους πωλητές που τρέχουν για τα μισά λεφτά που παίρνετε εσείς σε όλη τη χώρα, ρωτήστε τα παιδιά που κάνουν delivery με τα παπάκια, είτε βρέχει είτε χιονίσει και περισσότερες ώρες από σας. Ρωτήστε τους ιδιωτικούς υπαλλήλους σε εταιρείες που δουλεύουν 12ώρα, ή τους τεχνικούς που κάθονται ξημεροβραδιάζονται για 800 ευρώ αν χαλάσει κάτι και τους βρίζουν κι από πάνω, ρωτήστε τους σερβιτόρους που θα σας σερβίρουν καφέ όταν ΕΣΕΙΣ δεν θα βρίσκεστε στις αίθουσες αφου θα απεργείτε, ρωτήστε τους ελεύθερους επαγγελματίες που επίσης όλοι μας βρίζουν γιατί βλέπεις είμαστε φοροφυγάδες αλλά στους οποίους στηρίζεται όλη η οικονομία και ΔΕΝ έχουμε σταθερό μισθό αλλά δεν έχουμε ούτε 8ωρο, ούτε διακοπές, ούτε σαββατοκύριακα. Η διαφορά με σας; ΔΕΝ μπορούμε να κάνουμε απεργία γιατί εμείς και τα παιδιά μας δε θα φάμε έτσι και δε δουλέψουμε. Κι εγώ έχω χάσει πάμπολλες εξεταστικές και στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο από απεργίες καθηγητών απο το '89 και μετά. Και σε αντίθεση με κάποιον προλαλήσαντα, εγώ κρατάω κακία. Είστε εκμεταλλευτές και κλαψιάρηδες, τόσος κόσμος έχει απολυθεί αλλά η χώρα πρέπει να παραλύσει επειδή σας ζητήσαν 2 ωρίτσες παραπάνω. Αν δε σας αρέσει, παραιτηθείτε. Δεν σας χρωστάει η κοινωνία, εσείς χρωστάτε σ' αυτήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ναι χαιστήκανε οι δημόσιοι για τους ιδιωτικούς... κάποια μέρα λέει θα χτυπήσει και τη δικιά σου πόρτα. Εμένα φίλε χτύπησε προ πολλού. Είμαι άνεργος, όπως και μερικά εκατομμύρια ίσως άλλοι.Ενδιαφέρθηκες για τη δικιά μου περίπτωση? Μπάαα .

    Το δύωρο σε μάρανε ή που θα πάς το πολύ 30 χλμ παρακάτω. Τόχετε κάνει πιάαα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις